Wanneer je een gebaar naar een klant wilt maken, kan je dit doen door signing. Dit noemen ze ook wel bewegwijzering. Je geeft daar een goede eerste indruk aan de klanten en heet ze daarmee ook welkom.
Wat is signing en wat houdt het in?
Signing, ook wel bewegwijzering genoemd, wordt vaak gebruikt om een goede indruk te maken op klanten en om hen welkom te heten. Signing kan je binnen en buiten gebruiken. Doordat je de klanten, bezoekers en leveranciers duidelijkheid geeft waar ze moeten zijn zullen ze veel minder stress en irritatie hebben. Signing kan je in ziekenhuis, bedrijfspanden, in een portiek of in een winkelcentrum toepassen.
Voordelen van signing
Wanneer je signing voor je onderneming wilt gaan toepassen dan moet je weten dat er ook voordelen aan zitten:
- Je schept duidelijkheid voor bezoekers, leveranciers en klanten van je bedrijf
- Het geeft een zorgzame en welkome indruk maar ook weinig stress en irritatie
- Je kunt het op veel manieren toepassen
- Het is snel leverbaar
- Je kunt het binnen en buiten toepassen
Tips wanneer je signing gaat gebruiken
Je moet altijd weten voor welk doel je de signing wilt inzetten. Gebruik je het als bewegwijzering dan weet je dat je een sympathieke boodschap afgeeft. Over het algemeen voelen mensen zich dan welkom omdat ze de weg gewezen worden maar omdat het ook een zorgzaam effect heeft. Ook zullen klanten, leverancier en bezoekers weinig stress en irritatie hebben. Wanneer het als reclameboodschap gebruikt wordt kan het doel nog beter behaald worden door het gebruik van de juiste materialen en kleuren.
Wat zijn de kenmerken van goede signing?
Het maakt niet uit waar je het voor gaat inzetten maar het is wel belangrijk dat de boodschap duidelijk, opvallend en leesbaar is. Het is ook fijn dat het snel geplakt of gemonteerd kan worden. De letters moeten natuurlijk niet los laten. Wanneer ze goed strak opgeplakt zijn dan lijkt het net of het versmolten is met de achtergrond. De materialen kunnen afgestemd worden met de boodschap die er gebracht gaat worden.